معنی بویلر | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

معنی بویلر | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

معنی بویلر : مجموعه عظیم مشهد بخار با افتخار اعلام می نماید که کلیه انواع معنی بویلر را با ارزانترین قیمت در بین کارخانجات تولید کننده تا 20% تخفیف ویژه در بازار ایران و جهان در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوعات کاربرد بویلر- اجزای بویلر- بویلر"pdf"- آموزش بویلر- بویلر قیمت- بویلر چیست؟+pdf- هارپ بویلر چیست- جزوه آموزشی بویلر که تخصص مجموعه بزرگ مشهد بخار می باشد خواهیم پرداخت.


معنی بویلر  : مشهد بخار هم اکنون با بیش از 40 سال سابقه درخشان در طراحی و تولید انواع دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع کاربرد بویلر- اجزای بویلر- بویلر"pdf"- آموزش بویلر- بویلر قیمت- بویلر چیست؟+pdf- هارپ بویلر چیست- جزوه آموزشی بویلر خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع معنی بویلر  باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم.

معنی بویلر - مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع معنی بویلر در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد بویلر- اجزای بویلر- بویلر"pdf"- آموزش بویلر- بویلر قیمت- بویلر چیست؟+pdf- هارپ بویلر چیست- جزوه آموزشی بویلر با ما همراه باشید . ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان کلیه تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی با بهترین متریال برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از معنی بویلر را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

معنی بویلرچیست :بویلر (boiler) (یا همان دیگ) وسیله ایست که در آن سیال عامل (معمولا آب) گرم شده و یا به نقطه ی جوش خود می رسد. بویلر یک مخزن تحت فشار است که سیال در آن به درجه حرارت مورد نظر رسیده و مورد استفاده قرار می گیرد.

 معنی بویلر | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

بویلر یک دستگاه است که آب را به بخار تبدیل می کند. دیگ بخار ها می توانند برای تولید بخار برای اهداف مختلف استفاده شوند، مانند تولید برق، گرمایش ساختمان ها و فرآیندهای صنعتی.

بخار آب یک ماده مفید است زیرا می تواند برای حمل گرما به مکان های دور استفاده شود. همچنین می تواند برای چرخاندن توربین ها استفاده شود که می توانند برق تولید کنند.

دیگ بخار ها می توانند از انواع مختلفی ساخته شوند، اما اکثر آنها از یک محفظه آب، یک منبع گرما و یک سیستم لوله کشی تشکیل شده اند. آب در محفظه گرم می شود و بخار تولید می کند. بخار از طریق سیستم لوله کشی به محلی که باید استفاده شود، منتقل می شود.

دیگ بخار ها می توانند خطرناک باشند، بنابراین مهم است که آنها را به درستی نصب و نگهداری کنید. دیگ بخار ها باید توسط یک متخصص واجد شرایط نصب و نگهداری شوند. همچنین باید دستورالعمل های سازنده را به دقت دنبال کنید.

اگر یک دیگ بخار دارید، مهم است که بدانید چگونه از آن استفاده کنید و چگونه از آن ایمن استفاده کنید. همیشه باید دستورالعمل های ایمنی را دنبال کنید و هرگز نباید دیگ بخار را تحت فشار بیش از حد قرار دهید.

بویلرها معمولا برای تولید بخار (بویلر بخار) و آبگرم (بویلر آبگرم) تولید می شوند. سیال خروجی از بویلر جهت مصارف مختلفی از جمله تولید برق، حرکت لوکوموتیو، گرمایش محیط ، رطوبت دهی به محیط و ... استفاده می شود. محل های رایج استفاده از بویلر عبارتست از: نیروگاه، بیمارستان، کارخانجات صنعتی، سونای بخار، ساختمان ها، عمل آوری بتن، کشت قارچ، گلخانه و ... هر کدام از این محل ها با موتورخانه بخار و یا موتورخانه ابگرم تجهیز می گردند.

دسته بندی بویلرها

رایج ترین نوع دسته بندی بویلر ها ، بویلرهای فایرتیوب و بویلرهای واترتیوب می باشد .

بویلرها به صورت زیر به کلاس های مختلفی تقسیم می شوند:

1- از نظر محل کاربرد بویلر:

تولید برق، حمل و نقل (لوکوموتیو)، گرمایش، پخت مواد، استریل کردن مواد و ...

2- از نظر فشار کاری بویلر:

فشار پایین تا متوسط، فشار بالا و فشارهای فوق بحرانی.

مقادیر عددی مربوط به این دسته بندی با توجه به نوع بویلرها و خانواده آنها متفاوت است.

3- با توجه به محل تولید شدن بخار (درون لوله های بویلر یا خارج از لوله ها):

به دو دسته water tube و fire tube،

workshop-assembled 7- از نظر نوع سوخت مصرفی در بویلر:

سوخت :گاز، مایع و جامد (برای مثال در بویلر های امروزی سوخت اصلی گاز طبیعی است)

استاندارد ساخت بویلر

معنی بویلر - ساخت بویلرهای واترتیوب و فایرتیوب به دلیل بالا بودن فشار کاری و خطرات ناشی از ساخت و بهره برداری نا مناسب از آن ها باید تحت استاندارد های ویزه ای صورت گیرد. برای مثال در اروپا از استانداردهای EN12953  و EN12952 برای ساخت بویلرها استفاده می شود. در ایران نیز سازمان استاندارد ایران بر اساس استاندارد BS2790 نسخه ای از استاندارد را برای بویلرهای فایرتیوب ترجه کرده است که به عنوان مرجع بازرسی بویلر در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که هم اکنون در حال بازنگری می باشد

استاندارد DIN و استاندارد ASME نیز از جمله مهمترین استاندارد های ساخت دیگ های بخار و دیگ های آبگرم در دنیا هستند.

خرید بویلر (انتخاب بویلر)

در زمان خرید بویلر، ابتدا باید به ظرفیت و فشار کاری مورد نظر دقت کرد و پس از انتخاب نوع بویلر از روی کاتالوگ سازنده بویلر ساز (تولید کننده بویلر)  مدل مورد نظر را انتخاب نمود.

بیشتر بویلرهای مورد استفاده در ساختمان های مسکونی و تجاری از نوع فولادی کوره برگشتی و سه پاس می باشد و در ساختمان های با ارتفاع پایین تر این بویلر ها از نوع چدنی است.

در صنعت نیز از بویلرهای واترتیوب و فایر تیوب فولادی بیشتر استفاده می شود.

مثال: انتخاب بویلر برای ساختمان

معنی بویلر - جهت یک ساختمان 4 طبقه در شهر تهران برای گرمایش بویلر آبگرمی با ظرفیت 100.000کیلوکالری بر ساعت و فشار کاری 3 بار انتخاب گردیده است. مشاهده می شود که با دو پارامتر مذکور از روی کاتالوگ شرکت سازنده (کاتالوگ بویلر کوره برگشتی شرکت پاکمن) به راحتی می توان مدل مورد نظر را انتخاب کرد

لازم به ذکر است مثال بالا برا هر ساختتمانی قابل تعمیم نیست و باید محاسبات بار حرارتی صورت گیرد.

مثال: انتخاب بویلر برای سونای بخار

برای یک سونای بخار با کاربری عمومی که ابعاد آن 3 متر در 5 متر و با ارتفاع میانگین 3 متر می باشد به روش سر انگشتی میزان نزدیک به 50 کیلو وات حرارت نیاز دارد که از روی کاتالوگ شرکت  به راحتی می توان مدل مورد نظر را انتخاب کرد.

معنی بویلر - بویلر یا دیگ بخار (به انگلیسی: Boiler) دیگ بخار عبارت است از یک مخزن بسته که در آن بخار آب جهت استفاده در خارج از آن توسط گرمای ناشی از احتراق سوخت تولید می شود. داخل دیگ بخار شامل دو بخش طرف آتش و طرف آب است. سطح گرمایی دیگ بخار به مجموع کلیه سطوح در طرف آتش دیگ بخار اطلاق می شود. تمام بخش های داخلی و تحت فشار یک دیگ بخار از آلیاژهای آهنی ساخته می شوند. دیگ های بخار از نظر نوع جنس به دو دسته چدنی و فولادی تقسیم بندی می شوند. دیگ بخار چدنی برای تولید بخار کم فشار ساخته می شود. اکثر دیگ های بخار از نوع فولادی هستند.

دیگ های لوله آبی (به انگلیسی: water-tube boiler)

استفاده از دیگ بخار در سیر تاریخ: جیمزوات مخترع اسکاتلندی که اغلب از او به عنوان مخترع ماشین بخار یاد می شود چهره اصلی انقلاب صنعتی است. وات در واقع اولین سازنده ماشین بخار نیست. هرو او آلکساندریا در قرن اول میلادی ابزارهای مشابهی را توصیف کرده بود. در سال ۱۶۹۸ توماس ساوری ماشین مشابهی را به ثبت رساند که برای تلمبه کردن آب از آن استفاده می شد و در ۱۷۱۲ توماس نیوکومن نوع پیشرفته تری از آن را به ثبت رساند.

معنی بویلر -  با وجود این ماشین ساخته شده توسط نیوکومن کارایی بسیار کمی داشت و آن را فقط برای خارج کردن آب از معادن زغال سنگ به کار می گرفتند. وات با اینکه فقط یک دوره کارآموزی یکساله را در زمینه ابزارسازی گذرانده بود ولی از استعداد ابداع و نوآوری فراوان برخوردار بود. وی در سال ۱۷۶۴ هنگامی که مشغول تعمیر یک مدل از ماشین های نیوکومن بود به ماشین بخار علاقه مند شد. وات اصلاحاتی آنچنان مهم و ارزنده در ماشین اختراعی نیوکومن به عمل آورد که می توان او را مخترع اولین ماشین بخار دانست.

اولین تغییر مهم وات که در سال ۱۷۶۹ به ثبت رساند اضافه کردن یک محفظه جداگانه تراکم بخار بود. او همچنین با عایق بندی، سیلندر بخار را مجزا کرد و در سال ۱۷۸۲ ماشین دوطرفه را اختراع نمود. تمام این ها همراه با چند فقره تغییرات و اصلاحات کوچک تر به کارایی بیشتر ماشین های بخار منتج شد. این ازدیاد کارایی عملاً به معنای تفاوت بین یک ابزار ماهرانه ولی نه چندان قابل استفاده با وسیله ای با توان صنعتی فراوان بود.

معنی بویلر -  وات در سال ۱۷۸۱ با اختراع یک سری چرخ دنده حرکت تناوبی موتور را به حرکت دورانی تبدیل کرد. با استفاده از این ابزار بر موارد استفاده از موتور بخار به شکل چشمگیری افزوده شد. وات که خود فاقد استعداد لازم در کارهای تجاری بود، در سال ۱۷۷۵ به اتفاق ماتیو بولتون که مهندسی چیره دست و معامله گری توانا بود شرکتی تأسیس کرد، طی ۲۵ سال بعد شرکت وات – بولتون تعداد زیادی موتورهای بخاری تولید و به بازار عرضه کرد که در نتیجه ثروت سرشاری نصیب آن دو گردید. در باب اهمیت ماشین بخار مبالغه و گزافه گویی نمی شود.

درست است که بسیاری از اختراعات دیگر در انقلاب صنعتی نقش داشته اند؛ ولی هیچ یک از آنها به تنهایی نمی توانستند برای انقلاب صنعتی حیاتی باشند. قبل از آن اگر چه از نیروی آب و باد برای به گردش درآوردن چرخ آسیاب ها استفاده می شود ولی منبع اصلی نیرو همواره عضلات انسان بود. استفاده از این عامل ظرفیت تولید صنعتی را به کلی محدود می کرد. با اختراع ماشین بخار این محدودیت بر طرف شد. پس از آن انرژی بسیار زیادی برای تولید در دسترس بود و مرتباً نیز به میزان آن افزوده می شد.

معنی بویلر - در بویلر نوع Fire tube لوله های جریان که از مقداری لوله موازی و متصل تشکیل شده در معرض گازهای حاصل از کوره قرار داده می شوند. سپس لوله ها از میان بدنه بویلر که آب تغذیه را هم شامل می شوند گذر می کنند که در نتیجه توسط آب پوشیده می شوند.

در یک بویلر نوع Water tube شرایط برعکس نوع Fire tube است.

معنی بویلر - در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت و تا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.